کاربردهای استفاده از زعفران


زعفران از دیرباز به عنوان یک چاشنی خاص در آشپزخانه های ایران مورد استفاده قرار می گرفت. یک لایه نازک از برنج مخلوط زعفران در بالای گلدان سفید برنج و زرشک ، در کنار عطر و رنگ کباب مرغ (جوجه کباب) ، همه نوید میزبان مهمان نوازی است.

Saffron8

ایرانیان از زعفران قدردانی می کنند و از آن در حد متوسط استفاده می کنند ، آنها معتقدند استفاده بیش از حد از زعفران می تواند به سلامت روان آنها آسیب برساند. آنها از آن در بستنی های زعفران زعفران (باستانی سنتی) در روزهای گرم تابستان لذت می برند ، یا آن را در کاسه پودینگ برنج شیرین (Sholeh Zard) در مراسم مذهبی سرو می کنند. برخی از افراد ، همراه با گلبرگهای رز ، یک چای گیاهی با طراوت را از آن تهیه می کنند.
زعفران و قدرت جادویی آن در بسیاری از آداب و رسوم آمده است. ایرانیان معتقدند که زعفران غم و اندوه و افسردگی را از بین می برد. با خوشبختی همراه است ، بنابراین آنها از آن در بسیاری از شیرینی ها و غذایی که برای سال نو پارس (نوروز) تهیه می کنند استفاده می کنند. پادشاهان باستان در حوادث تشریفات یا پیروزی ها پراکنده سکه های طلا و زعفران در بین مردم بودند. در کاخهای آنها از زعفران به عنوان عطر ، دارو یا بخور به همراه عنبر استفاده می شد. همچنین از زعفران برای رنگ آمیزی کاغذ استفاده می شد تا برای حروف مهم یا نمازها ، و برای رنگ آمیزی ابریشم و سایر پارچه برای پارچه های خانواده سلطنتی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: فصل برداشت زعفران چه زمانی است؟